Handelsbetingelser


Generelle oplysninger


Juridisk navn: Frisør Lindemark v/Malika Lindemark

Virksomhedsform: Enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr: 20793686

 

Adresse: Oddervej 56

Postnr./By  8270 Højbjerg

E-mailadresse   kundeservice@freshhair.dk

Etableringsår: 2017 (Frisøren bag Freshhair.dk blev etableret i 1998)

 

Ingen Abonnement

Hos Freshhair er der ingen abonnement eller skjulte gebyr!

 

Priser

Alle de viste priser på Freshair.dk vises inkl. moms. De indeholder ikke kreditkort og/eller andre afgifter og gebyrer eller fragt. 
Disse vil dog altid blive oplyst i sit fulde, inden afslutningen af købet.

 

Vi forsøger altid at sende din ordre hurtigst muligt og du kan derfor regne med at have varen i hænde i løbet af 1-4 hverdage efter ordremodtagelse, alt efter hvilket fragt firma du vælger.

Alle varer sendes med Postnord eller GLS så hvis du ikke er hjemme når din bestilling bliver leveret, kan denne afhentes på dit lokale posthus efterfølgende (Kommer an på valg af fragtfirma).

Ved alle ordrer tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside.

Fragtprisen ligger mellem 35kr og 59 kr

Fri fragt gælder kun DAO til pakkeshop

 

Du kan vælge mellem 2 forsendelses muligheder:

1. DAO til pakkeshop

Du vil her modtage et track and trace nr., hvor du har mulighed for at følge din pakke fra os og til dig.

DAO har flere pakkeshops i Danmark, hvor du kan hente din pakke.

Pakker, der sendes med DAO, har en leveringstid på 1-4 hverdage.

Fri fragt ved køb over 599 kr.

 

2. DAO hjemmelevering

Du vil her modtage et track and trace nr., hvor du har mulighed for at følge din pakke fra os og hjem til dig.

Pakker, der sendes med DAO til hjemmelevering, har en leveringstid på 1-4 hverdage.

 

I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Freshhair.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

 

Faktura

Hvis du ønsker at få tilsendt et eksemplar af fakturaen pr. e-mail, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail: kundeservice@freshhair.dk


Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Oddervej 56,
8270 Højbjerg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Ombytning

Enhver vare kan byttes indenfor 14 dage. Du skal selv betale fragten for varer der returneres.

Freshhair.dk sender din ombyttede vare fragtfrit. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som den er modtaget.

Varer der returneres må ikke være brugte eller beskadigede, og skal returneres i original emballage.

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer samt hvilken vare du ønsker i stedet.

Varer kan kun ombyttes til varer til samme eller lavere pris (så får du restbeløbet udbetalt). Ønskes en vare til en højere pris, bedes du afgive en ny ordre.


Forkert adresse eller ej afhentet pakke

Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger der gør at det valgte fragtfirma ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på dit posthus inden for den angivne tid, så den bliver sendt retur til os, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions- /fragtgebyr på kr. 50,- hvis vi skal sende varen til dig igen.

Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig at du har indtastet de korrekte oplysninger, så det valgte fragtfirma har mulighed for at aflevere din pakke.

 

Reklamation

Freshhair.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

 

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Freshhair.dk indenfor rimelig tid efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

I forbindelse med reklamationssager afholder Freshhair.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad der er galt med varen.

 

Den defekte vare sendes til:

Freshhair.dk

c/o Frisør Lindemark

Oddervej 56

8270 Højbjerg

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til kundeservice@freshhair.dk inden det defekte produkt returneres.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Refusion sker ved en bankoverførsel til din bankkonto. Freshhair.dk har til dette brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer (Denne information fjernes af Freshhair.dk, når det aftalte beløb er overført) for din bankkonto.

 

Kreditkortbetaling

Freshhair.dk modtager flg. kreditkort:

- VISA/Dankort

- Mastercard

- Visa electron

- Maestro

 

I betalingsfasen får du oplyst hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris.

Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en krypteret og sikker server hvor du indtaster følgende:

- Kreditkortnummer

- Udløbsdato

- Kontrolcifre (Findes bag på dit kort)

 

Herefter trykkes på 'Godkend'.

Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra Freshhair.dk

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan Freshhair.dk ikke gennemføre din bestilling.

Du vil ved bestilling modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvor du kan printe din faktura ud.

Hvis du ønsker en faktura sendt pr. mail, så skriv venligst dette i en mail til os på kundeservice@freshhair.dk

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Køb med ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

 

Sikkerhed

Når du har samlet de varer du ønsker i din indkøbskurv og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server.

Herfra foregår alt kommunikation mellem dig og serveren som er krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering.

Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster.

Selve transmissionen er godkendt af PBS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen.

Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i bunden af dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. (Læs evt. mere om betaling på nettet på http://www.betaling.dk)

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på Freshhair.dk har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn

- Adresse

- Telefonnummer

- E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi forbeholder os retten til at sende mails, sms’er og anden elektronisk post til henblik på markedsføring.

Personoplysningerne registreres hos Freshhair.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Den dataansvarlige for Freshhair.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Freshhair.dk er Shopify og Emil Lindemark, tlf: +45 27852222

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Freshhair.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Freshhair.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Freshhair.dk via e-mail kundeservice@freshhair.dk

 

Cookies

På Freshhair.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Læs mere her.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Freshhair.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Freshhair.dk

 

Bilæggelse af strid

Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til kundeservice@freshhair.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,

Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du henvende dig til Freshhair.dk via e-mail eller ved at klikke her.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Freshhair.dk

Oddervej 56,
8270 Højbjerg

e-mail: kundeservice@freshhair.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________    

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.10.2023

 

 

 

Hvad kigger du efter?

Din kurv